Jag älskar hästar =)

Hihi, har precis kommit hem från stallet, har ridit med Mia.
Red en sväng i skogen och sen lite på plan, gick faktiskt väldigt bra efter ett tag, enda tills vi skulle försöka trava lite (försöker vara positiv =D ) men efter högst 3 steg blev det den kända töltningen istället, men men.

Med lite mer träning så borde dom där 3 stegen öka sig till väldigt många tycker jag.

Vi sadlade av och fixade och donade och gick till sist ut. Chilla och Roy fick äta lite gräs utanför hagen då jag kom på en briljanta idéen att rida barbacka, varpå Mia säger att hon kan slänga upp mig =) Sagt och gjort, där sitter jag hängandes över halsen och ska precis räta upp mig när hon studsar åt sidan =/ Ingrid (som äger stallet) kom ut med en kärra som Chilla tyckte va väldigt farlig enbart för att jag satt på hennes rygg. Så jag hamnar på marken, eller ja, på det mjuka gräset =)

Mia frågar på en gång med liten skräckslagen ton "hur gick de?" varpå jag ligger och bara flinar =) Hur roligt som helst.
Eftersom jag är så analyserande efteråt så bestämde jag mig för att hoppa upp igen, annars hade ja säkert aldig vågat trots att allt gick bra. Först släppte Mia in Roy i hagen så att hon kunde hålla Chilla bättre om hon skulle få för sig något och sen slängde hon upp mig =)

Solen sken, det var jättevarmt, har precis varit ute på en lagom ritt och där satt man barbacka på en stillastående häst, kändes som att livet inte kunde bli mycket bättre då =)

Var bara tvungen att dela med mig av detta =)

Nu ska jag åka in till stan och lämna lite blod. Allra första gången jag ska göra det så jag är lite små nervös, men det går nog bra =)

/Helena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0