Nya årets planer

Ja, nu har ju äntligen det nya året börjat, en tid för nya mål och planer alltså =)

Några av dessa är

¤ Utlandsresa till sommaren, då jag för första gången har 4 veckors semester =)
¤ Kryssning om ca 2 månader med älsklingen, Elin och Matti
¤ Skaffa mig en ny, riktig bil
¤ Fixa lägenheten och även kanske göra en sammanhängande inredning (just nu ser det ju nästan ut som en ungkarlslya här)
¤ Sluta snusa =) Har faktiskt börjat sluta redan nu. Man måste inbilla sig att det endast är ett begär =D

Kommer mera mål och planer sen, kan inte tänka så klart nu när man har varit uppe sen 6 imorse.

Veckan hittils:

Måndag = Jobbade mellan 07:30-14:30 en stannade nog ända tills klockan blev 15:30 (vilket ger mer pengar).
Skulle sen åka på boxning för nybörjare, men vi vart några personer mindre så jag och Elin fegade ur. Egentligen fegade vi inte ur, hittade inte dit. Hade ingen aning om att sporthallen va så där STOR.
Så vi började att fundera ut vad vi skulle göra istället eftersom vi kände oss pepp... Så vi kom på den briljanta idén att åka snowboard =D Som vi inte gjort på ex antal år.

Så vi beger oss hem till mig för att leta reda på mina 2 snowboardar som står och gömmer sig i något förråd. Hittar båda, men endast en av dom har bindningar. Så vi börjar leta efter dom andra, men dom är puts väck borta =( Har fortfarande inte kommit på vart sjutton ja har lagt dom, troligtvis på något perfekt ställe så jag skulle komma ihåg dom.

 

I alla fall så lånade Elin Mattis bräda (en aning för lång =P) men vi begav oss till Gustavsbergsbacken och åkte 2 gånger eftersom vi ändå kom dit så sent, kändes onödigt att slösa ut extra mycket pengar på det så vi köpte endast engångskort.

Superoligt va det att få åka igen =)

 

Tisdag = Har jobbat mellan 07:00-14:00 men som vanligt blev det senare =/

Sen hämtade Elin mig och vi åkte hem till mig. Hon hade dessutom med sig sin tvättkorg eftersom vi hade bokat tvättid tillsammans, så där åkte vi runt med 1 och ½ synlig människa. Hon har nämligen ingen stor bil så jag fick ha hennes tvättkorg i knät =D Måste ha sett ganska roligt.

Åkte som sagt hem till mig och väntade på att klockan skulle bli 17:00.

Älsklingen kom hem och sedan kom också Matti hit, så vi spelade en buzz omgång. När klockan hade blivit 20:00 bestämde vi att det nog var dags att laga mat. Så jag och Elin fixade kyckling och thaigrönsaker i ugn och ris med currysås, gott gott =)

Så nu sitter jag här, helt slutkörd...

 

Tänkte bara skriva en liten uppdatering, men det blev visst ganska lång ändå =)

 

Godnatt

/Helena


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0