Ny dag, nya strider

Ja, idag var det alltså torsdag, otroligt vad tiden går snabbt.

Idag har jag inte gjort så mycket.
Varit på Maxi och handlat med Elin, hämtat 2 stolar till så att man kan ha enheligt överallt i köket =) och försökt att hitta en brödlåda, eller hur man nu säger.
Ska göra köttfärssås och makaroner alldeles strax, superhungrig.

Glömt att berättat en sak också.
Hamnade på akuten iförrgår.
Hela berättelsen är ganska komisk, så man får asgarva åt mig =D

Det började med att Elin och jag kom hem till lägenhet, vet inte vad vi hade gjort.

Jag la mig fram och tillbaka i sängen för att bara vila ryggen, och Sam bestämmer sig för att hoppa upp.

På något konstigt vis smäller han in sitt bakben in i min underarm, och världens smärta började strömma upp i armen och ner i fingrarna.

Det första jag tänker är att den är bruten, men märker sen att jag kan ju faktiskt röra på fingrarna och så.

 

Ringer 1177, sjukvårdsrådgivningen och frågar vad det kan vara.

Sjuksköterskan säger att det borde gå över om några timmar.

 

När klockan är 10 bestämmer jag och Elin oss för att åka in på akuten, själva incidenten hände ca kvar över 6 så nu har det ju gått några timmar och jag kan fortfarande inte ens lyta ett tomt glas med armen.

 

Vi sitter där och väntar och väntar, men ingenting händer. Alla bara sitter där och ingen blir uppropad.

Elin och jag börjar slumra till, då är klockan efter 1 på natten.

 

Till sist börjar dom äntligen ta in folk, men jag sitter fortfarande kvar.

 

Klockan halv 5 fick jag äntligen komma in. Träffade läkaren, tog röntgenbilder, fick åka hem!!!

Plus att läkaren frågade om jag hade alvedon (elin sa att hon skulle döda mig om jag fick 2 alvedon och fick åka hem) HAHA!!!
Glömde att nämna att det var den dagen det var snöstorm här i Östersund!

Så igår var jag hemma och idag en ledig dag, och äntligen har det blivit bättre.

Jag hade alltså bara fått en blödning, troligtvis innuti en muskel, och det skulle gå över av sig själv.

 

Ja, hoppas att ni fått er ett gott skratt=D


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Ja det är både kul och jättejobbigt:). Hösten 2012 (!) är jag klar:).

2009-10-09 @ 18:28:32
URL: http://kajsalinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0